Симеоновските езера и пътеката „Сила и живот“

За една от неделните ни разходки избрахме Симеоновските езера и пътеката на Учителя Петър Дънов „Сила и живот“.
Времето беше слънчево и подходящо. Тръгнахме към 11 ч. и от кв. Симеоново, град. София, с автомобил и следвахме навигацията. Тя ни изпрати по един малко обиколен път, въпреки, че попитахме и местни хора да ни насочат. Нашият маршрут се очерта от ул. Синьо лято, нагоре. Там видяхме подходящо място за паркиране под голяма табела с надпис: „Природен парк Витоша. Защитена територия от 1084 г.“

Следващите километри ги изминахме наслуки, нямаше табели, затова питахме хора, които срещаме. Така или иначе, се впуснахме интуитивно по една пътека в ляво от асфалтираният път, по която ни бяха насочили последно, като един от вариантите за Симеоновските езера.

Следвахме самата пътека и след около половин час изкачване се озовахме близо до поляната над езерата. Нашата разходка се разви по тази начин – от поляната към езерата и обратно по пътеката „Сила и живот“, по която продължихме до една изоставена хижа.

Симеоновските езера са разположени на планинска площ обособена за почивка и релаксация. Те са изкуствено създадени и преди години са възстановени като място за отдих над София. Езерата са четири и  покрай тях преминава река Симеоновска. Две от тях са вързани с водна каскада. Около езерата са обособени кътчета за хапване, дървени скари и беседка. Много подходящи за пикник през горещите летни дни. Но и тогава, в този слънчев пролетен ден, беше много отпускащо около водата.

Върнахме се отново над тях по пътеката на Учителя Петър Дънов. А в ляво пътя продължаваше за х. Алеко и Черни връх.
Пътеката е леко стръмна в началото до поляната. На неголямо разстояние една от друга са поставени табели с мисли на Петър Данов.

Бързо се стига до поляната, за около 5 минути. Тя е мястото, където последователите на „Бялото братство“ посрещат изгрева на слънцето.
Продължихме, следвайки очертанията на пътеката и се радвахме на всяка нова табела. Пътеката ни отведе до една изоставена хижа.

След хижата, се озовахме на паркинг, от който излизаха две пътеки и асфалтираният път към хотел „Свети Георги“.
По асфалтираният път срещнахме още две табели с мисли на Петър Дънов. Продължението на пътеката „Сила и живот “ ни се изгуби още на паркинга при изоставената хижа.

След като продължихме от паркинга на хотела по една малко скрита пътека с табели към Драгалевци, Драгалевски манастир и Стара река,  решихме следващата неделя да направим разходка до Драгалевския манастир.
Най – вероятно пътеката „Сила и живот“ продължава по този маршрут до горния Алеков водопад.

Информация:

Местоположение:
Започва от Симеоновските езера, във Витоша, над кв. Симеоново, град София
Обозначена е с табели с мисли на Учителя Петър Данов
Края на пътека е до горния Алеков водопад

Надморска височина: 952 м.
Лек маршрут

Продължението може да прочетете тук:

След като си тръгнахме разбрахме друг маршрут и начин за включване по пътеката за Симеоновските езера, по който се отива от долната страна на пътеката „Сила и живот“: отново от кв. Симеоново, но от една отбивка на ул. „Студено кладенче“, до спортно съоръжение „Детска ски шанца“, по калдъръмена пътека към планината.